martes, 27 de mayo de 2008

estimar amb amor, però estimar bé

La setmana passada em vaig llegir Les Belles Imatges, de Simone de Beauvoir. Era el meu primer llibre d'aquesta autora. M'encanten les lectures que em descobreixen coses, coses de mi mateixa sobretot. Aquest en concret em va evidenciar que m'agrada com escriu i el que diu. Hi ha una frase que es va repetint al llarg de tota la història, i que, poc a poc, va anar fent efecte en mi. És quan un dels personatges, el pare, parla de com estimar. Sembla evident, però no ho és pas tant per a moltes persones, crec. Estimar amb amor. Aquesta definició respon al que jo em referia quan deia que estava enamorada, però que ningú entenia. Tothom ho associa a l'estat d'enamorament que viuen tots els enamorats durant els primers mesos. Però per mi estar enamorada és seguir estimant amb amor, amb el mateix amor que sento quan m'enamoro. Així que m'apropio de l'expressió, encara estimo amb amor a qui no hauria d'estimar més que com un amic. I això no és el pitjor, el que realment em té desconcertada és haver descobert gairebé al mateix moment que a més d'estimar amb amor, jo estimo malament, amb desesperació, generant dependència per ambdues parts. Desmenteix això que jo hagi estimat amb amor durant tants anys a 2 homes -o 3, del primer fa tan de temps que no ho podria assegurar-? Resulta que, degut a carències afectives a la infància, he desenvolupat una manera d'estimar malaltissa. Suposo que d'aquí els meus fracassos sentimentals, no? Ara he d'aprendre a estimar bé i, mentre ho aconsegueixo, no puc estimar ningú, no puc enamorar-me. Ja fa més de 4 dies que tinc aquesta informació i només fins ahir no vaig aconseguir començar a païr-ho. Ara només desitjo superar aquest nou obstacle detectat, i poder tornar a estar amb ell. Tot i que sé que és possible que un cop estigui "curada" descobreixi que ja no l'estimo amb amor. O que quan ell faci el seu procés, molt similar al meu, també s'adoni que ja no m'estima amb amor. Potser quan hagi assolit el meu objectiu ja no vulgui tornar a estimar amb amor a ningú.

No hay comentarios: